Click here to enter
31 sierpnia 2020 r. – Upowszechnianie rezultatów projektu unijnego Erasmus plus – Czas na rower elektryczny – Zespół Szkół Mechanicznych Nr 1 im. Szczepana Humberta w Krakowie

31 sierpnia 2020 r. – Upowszechnianie rezultatów projektu unijnego Erasmus plus – Czas na rower elektryczny

31 sierpnia 2020 r. rodzice uczniów klas pierwszych Technikum Mechanicznego nr 15 i Branżowej Szkoły I Stopnia nr 14, którzy uczestniczyli w zebraniach z wychowawcami, a także nauczyciele, uczniowie oraz absolwenci szkoły, mieli okazję zapoznać się z rezultatami realizowanego w ramach unijnego programu Erasmus plus projektu pod tytułem „Czas na rower elektryczny. Projektowanie i budowa roweru z napędem elektrycznym oraz współpraca międzypokoleniowa w Europie”.

Projekt realizowany był we współpracy z niemiecką partnerską szkołą zawodową Berufsbildende Schule 1 z Moguncji. Polegał na zaprojektowaniu i budowie w grupach międzynarodowych 4 modeli rowerów z napędem elektrycznym: 2 w Moguncji i 2 w Krakowie. Modele rekreacyjne pozostały w każdej ze szkół partnerskich, stanowiąc pomoc dydaktyczną dla uczniów i nauczycieli, natomiast modele specjalistyczne (rehabilitacyjne) zostały przekazane odpowiednio osobie z utrudnieniami ruchowymi w Moguncji oraz dla Domu Pomocy Społecznej przy ul. Kluzeka 6 w Krakowie.

Cała społeczność szkolna miała okazję zapoznać się z efektami działań uczniów i ich opiekunów podczas uroczystej gali podsumowującej projekt w dniu 13 września 2019 r. Obecnie młodzież i nauczyciele ZSM nr 1 zaangażowani w projekt chcieli przybliżyć jego założenia, proces realizacji i efekty końcowe nowym adeptom szkoły i ich rodzicom. Odwiedzający goście mogli, więc nie tylko zobaczyć sam rower zbudowany przez uczniów polskich i niemieckich, ale też spróbować jazdy na nim, obejrzeć film ilustrujący proces budowy, konserwacji i użytkowania roweru elektrycznego, a także plakaty informacyjne. Dla wszystkich chętnych przygotowano broszury z przebiegu prac projektowych w obydwu szkołach jak również pamiątkowe kubki z logo projektu.
Szczegóły kolejnych faz projektu oraz jego części kulturowo-realioznawczej realizowanej w obu krajach przedstawiała prezentacja multimedialna i fotograficzna.

Podczas spotkania uczestnicy projektu chętnie dzielili się swoimi wspomnieniami, uwagami i spostrzeżeniami z jego realizacji, pomagając we wdrożeniu jak najlepszych praktyk do przyszłych projektów. Wszyscy mogli również wziąć udział w degustacji pysznych przekąsek regionalnych oraz słodkości.